Czemu blogujesz? Po co mi ten blog?

Witajcie :) 


ten temat chciałam już dawno poruszyć, jednak nie wiedziałam jak się do tego zabrać. Zastanawiałam się nad formą przekazu tego tekstu. A zarazem wiedziałam od początku co chcę Wam przekazać. 





Blog. Nie ważne na jakiej platformie, chociaż blogspot jest najpopularniejszy to wordpress czy własne domeny także wiodą prym w swojej grupie. Wybierasz, zakładasz, nazywasz i  już. A co potem? Po co ci taki blog, po co ci takie miejsce? Czy zastanawiałeś się kiedyś drogi blogerze dlaczego tak naprawdę jesteś w sieci i piszesz? 

Na pewno nie raz! Na pewno z góry miałeś ustalony cel. Większość na początku tworzy z pasji, ale i nie tylko. Część z piszących także chce odnosić zyski. Współprace, które rozwijają się z czasem. Albo umierają naturalnie. Nie każda współpraca popłaca. Tutaj też trzeba się dobrze zastanowić. A to już temat na inny wpis. 

Pisanie. O czym chcesz pisać? Wybierasz swoją tematykę, starasz się tak dobrać grafikę i szablon na bloga aby był czytelny, ale i abyś ty także się w nim odnajdywał. No dobrze, masz bloga, masz szablon, zdjęcia. A no właśnie! Zdjęcia. Dziś można bardzo dobre zdjęcia zrobić nawet aparatem w telefonie, nie potrzebujesz więc od razu szukać sprzętu drogiego, którego nie będziesz mógł na początku rozszyfrować. NIe inwestuj z góry i nie skazuj na straty. Wiem co piszę. Przez 2 lata mojego blogowania nie używałam lustrzanki, drogiego sprzętu do fotografowania produktów na bloga. BA! Nie miałam nawet własnego sprzętu. Tak własnie dobrze czytasz. Po 2 latach blogowania przyszedł jednak czas na podjęcie decyzji i kupno odpowiedniego sprzętu, którego do dzisiejszego dnia się uczę. 

Sprzęt to jedno, a umiejętność robienia dobrych zdjęć to drugie. Znam wiele blogów, które posiadają piękne zdjęcia. Aż chce się na nie wejść i od razu przykuwają uwagę. Pamiętaj, że nie ważne jest co eksponujesz a jak. Tego też da się nauczyć. 

Kolejna sprawa - popularność. Czyli gdzie mam się podziać, co zrobić by inni mnie zauważyli? Czytać inne blogi, dołączać do społeczności blogowej. Nie nastawiaj się jednak od samego początku, że będziesz rozpoznawalny w sieci. To największy błąd. Rozmawiać na różne tematy z innymi blogerami. Ale nie nachalnie zostawiać link do swojego bloga na moim! NIE NIE NIE! Nie na tym to polega. 

i.huffpost.com



Na koniec dwie najważniejsze rzeczy. Nie rób tego na siłę. Rób to z pasji, zainteresowania. Pisz o tym, co lubisz, co sprawia ci przyjemność. I uzbrój się w cierpliwość. Utrzymuj interakcję z czytelnikami. Nawet jeśli to miałaby być garstka, ale wiernych czytelników. Nie od razu Rzym zbudowano. 



Pozdrawiam

Lena

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz. Wasze słowa są dla mnie ważne.
Jeśli macie jakieś pytania - piszcie pod postem, a odpowiem na każde.

Copyright © 2014 Świat Leny , Blogger