Nadmierne wypadanie włosów? Moje sposoby

Witajcie :)

przesilenie wiosenne powoduje, że borykamy się wieloma problemami. Mamy problemy ze skórą przez ogrzewanie i zimno, wypadają nam włosy, czasem też skóa szczypie od zimna. O ile nie ma podłoża na tle zdrowotnym, możemy sobie z tym wszystkim jakoś poradzić dobierając odpowiednie preparaty oraz produkty kosmetyczne. 

Moją walkę z wypadającymi włosami zaczęłam od biotyny i wcierki Jantar. Jak wiadomo jednak organizm się przyzwyczaja do pewnej dawki i trzeba zrobić przerwę w braniu suplementów diety. Dlatego do diety włączyłam też szampon marki Dermedic ograniczający wypadanie włosów.

Od razu zaznaczam, że każdemu z nas może pomagać zupełnie coś innego na daną dolegliwość. Mnie pomagają takie sposoby i takie produkty. 



 Zaczęłam od pokrzywy. Pokrzywy do picia i pokrzywy jako płukanki do włosów. Pokrzywę jako herbatę zaparzam sobie 1-2 razy dziennie. Piję ją samą lub z dodatkiem miodu. Wtedy delikatnie łagodzi smak samej pokrzywy. Jednak mi aż tak smak nie przeszkadza - jestem przyzwyczajona. 
Tu akurat nie ma znaczenia jakiej firmy herbatę wybierzecie. Najważniejsze aby była to liściasta herbata do picia. Zaprzamy ją w ilości jednej łyżeczki suszu na szklankę, zalewamy wrzątkiem i zostawiamy pod przykryciem ok 10-15min. Można pić na gorąco lub zimno jak kto woli. 



Korzeń pokrzywy można wykorzystać na dwa sposoby, do picia - wtedy nabjardziej pomaga na włosy od wewnątrz; lub jako płukankę, która też wzmacnia włosy ale od zewnątrz. Jak wiadomo są to zioła więc trzeba dać im czas aby zadziałały. Jako płukanka świetnie się sprawdza ale tylko do ciemnych włosów bo pokrzywa ma to do siebie, że może włosy przyciemnić po jakimś czasie. 


Jako suplement diety stosuję Regital, tabletki w których znajduje się mieszanka ziół, witamin i minerałów. Trzeba pamiętać jednak, że jak wszystko to też potrzebuje  czasu na działanie. Miesiąc lub dwa to normalny czas, po którym widzimy pierwsze efekty. Nie zawsze są one spektakularne, ale warto dać im czas. No i przy takich suplementach jak i herbatach ziołowych zawsze ważna jest regularność. Wtedy widać efekty.


 Uzupełnieniem mojej walki z nadmiernym wypadaniem włosów jest szampon marki Dermedic. Jak go zobaczyłam od razu przykuł  moją uwagę. Szampon wzmacniający, hamujący wypadanie włosów. Kiedyś już używałam innego szamponu, wiele lat temu i też całkiem fajnie działał. Ale tym razem postawiłam na Dermedic. 

Składniki aktywne: Kompleks PilotantumTM, ProcapilTM, Ekstrakt z ziaren fasoli guar, Zincidone, D-Panthenol, Witaminy E, C i PP, Lactilglutammato, Gliceryna

Szampon zaczęłam stosować w momencie, kiedy moje włosy wypadały mi graściami, czyli idealnie w czasie. Szampon jest dość gęsty, niezbyt lejący się. Opakowanie posiada otwarcie na klik więc ułatwia otwieranie i dozowanie. Wystarczy niewielka ilość szamponu, należy go wmasować w skórę głowy. Ja przy tym wykonuję dodatkowo masaż głowy aby pomóc działaniu. Zostawiam na czas, w którym się myję (na opakowaniu są to 2 min), spinam włosy, zakładam czepek. Po tym czasie spłukuję, dokładnie. Sam szampon dobrze oczyszcza włosy, nie pieni się mocno, delikatnie. Pachnie dość specyficznie, ale przyjemnie. Po spłukaniu nakładam odżywkę, przeważnie Garnier z syropem klonowym, która dodatkowo nadaje poślizgu włosom. 

Po około miesiącu, nawet 1,5 miesiąca zauważyłam znaczny spadek wypadania włosów. Moment, w którym widzę mniej  włosów podczas mycia pod prysznicem to byla radość. Znacie te uczucie, kiedy co chwilę wyciągacie włosy i to się nie kończy? To własnie u mnie ten moment natąpił i nie wyciągam już takiej ilości włosów podczas mycia. A tym bardziej podczas czesania! Teraz stosuję szampon co drugie mycie, żeby podtrzymać efekt.

Nawet moja fryzjerka zauważyła poprawę moich włosów, są mocniejsze i jakby nabrały więcej objętości!



Pamiętajcie, ważna jest dieta, a dopiero potem wprowadzanie suplementów i innych produktów. 

A Wy jakie macie sposoby na (sezonowe) nadmierne wypadanie włosów? Dajcie koniecznie znać, może jest coś czego nie znam!

Pozdrawiam 
Lena

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz. Wasze słowa są dla mnie ważne.
Jeśli macie jakieś pytania - piszcie pod postem, a odpowiem na każde.

Copyright © 2014 Świat Leny , Blogger